czwartek, 10 października 2013

Czekoladowe Mumie czyli słodko-straszne babeczki na Halloween


Po słodkich oreo sówkach o tych - klik! :) czas na kolejną porcję Halloweenowych inspiracji - straszne, a raczej strasznie słodkie mumio-babeczki :) Cupcakes w takim wydaniu wyglądają przesłodko i idealnie nadają się na halloweenową imprezę, a ich wykonanie jest banalnie proste - jako bazę wybieramy ulubione czekoladowe babeczki, dodajemy do tego trochę lukru plastycznego, czekoladę i masę zabawy.

Na początek pieczemy ulubione czekoladowe babeczki np. któreś z poniższych przepisów:
Kakaowe babeczki z kawałkami Oreo
Brownie cupcakes
Brownie cupcakes z powidłami
Brownie cupcakes z malinami

Następnie po wystudzeniu babeczek, zabieramy się za ich ozdabianie.

Potrzebujemy do tego:
lukru plastycznego w kolorze białym
odrobinę lukru plastycznego w kolorze czarnym lub czarny pisak cukrowy
polewę czekoladową (opcjonalnie ponieważ lukier powinien się trzymać również bez niej :) Jednak z polewą jest jeszcze smacznej :)

Składniki na polewę czekoladową:
100 g mlecznej czekolady
50 ml kremówki

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Następnie do rozpuszczonej czekolady dodajemy kremówkę i mieszamy do uzyskania jednolitej polewy. Odstawiamy czekoladę na chwilę do przestygnięcia.

Ozdabianie
Lukier plastyczny rozwałkowujemy dość cienko i wycinamy z niego wąski krótkie paski.
Każdą babeczkę zanurzamy od góry w polewie czekoladowej i odstawiamy na chwilkę aby czekolada lekko stężała. Następnie "naklejamy" na babeczkach paski z lukru tak aby powstała nam głowa mumii, pamiętając żeby zostawić po środku wolne miejsce na oczy.
Oczy robimy również z lukru plastycznego i przyklejamy w pozostawione miejsce.
Nic prostszego! :)

Strasznie smacznych babeczek kochani! :)








I króciutko przypominam że mój przepis na chrupiące pierogi z pieca z serem castello i gruszkami bierze udział w konkursie Kulinarny Blog Roku 2013 organizowanym przez portal kulinarni.pl.Będzie mi bardzo, bardzo, ale to baaaaaaaaaaaardzo miło, jeśli zagłosujecie na mój przepis (jeśli Wam oczywiście przypadł do gustu tak bardzo jak mnie :)

Wystarczy kliknąć zielony dymek z hasłem "głosuję" pod zdjęciem mojego przepisu. Jeśli nie jesteście zalogowani na portalu kulinarni.pl wystarczy dodatkowo kliknąć w okienku, które się pojawi "zaloguj przez facebook/twiteer/google+" i dopiero wtedy zagłosować.


http://kulinarni.pl/kulinarny-blog-roku-2013,2139,n/glosowanie-wariacje-wokol-sera-castello,99828.html

14 komentarzy:

  1. bardzo fajne ! zabawnie wyglądają :) świetny pomysł na halloweenową słodycz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    Gdzie można kupić lukier plastyczny? :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga kruszynko (cudny nick:) w Polsce ciężko kupić go w "normalnym sklepie", za to szeroką ofertę mają sklepy internetowe lub allegro (ja ten zamówiłam w internetowym sklepie Aledobre.pl - polecam:) Podczas wizyty za granicą w dużym supermarkecie kupiłam np. kolorowy lukier plastyczny drOetkera - u nas go nie widziałam.
      Można też lukier zrobić samemu z cukru pudru, glukozy, żelatyny i wody, jednak ja sama jeszcze nie próbowałam.Mam to w planach i jak tylko ogarnę temat, receptura na pewno znajdzie się na blogu :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. polecam zrobienie lukru w domu ;) bardzo prosto, tylko troszke brudno sie robi ;D

      a babeczki przeurocze ;)

      Usuń
    3. Dziękuję za wiadomość :). Skoro jest to takie proste to może zdecyduję się na zrobienie takiego lukru w domu :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Fantastyczne! Naprawdę rewelacyjny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prastare i pełne grozy Królewskie Mumie, które co dopiero wypełzły ze swoich Grobowców! grrrrhhaaaaaaa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekne :) ja mam absolutnego fioła na punkcie ogladania takich cudactw :) MAm nadzieje, że w końcu sie zmobilizuje i cos zrobię!

    OdpowiedzUsuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*