czwartek, 18 lipca 2013

Pełnoziarnista tarta z kurkami, kurczakiem i kozim serem - najlepsza! :)


Zapraszam na tartę tak pyszną, że aż brak mi słów :) 
Dzisiaj w menu pełnoziarnista tarta z pysznymi kurkami, pięknymi polskimi pomidorami, cebulką, kozim serem, parmezanem i masą rozmarynu i pietruszki - totalny kulinarny odlot! :)
Kurki chodziły za mną już od dawna. Chodziły i chodziły i jak już zrozumiałam, że i tak tanie to nigdy nie będą, doszłam do wniosku, że trzeba w końcu podjąć męską decyzję (a co!), grzyby zakupić i zrobić coś niesamowicie pysznego. Jak pomyślałam tak zrobiłam, a efekt prezentuje na zdjęciach i powiem Wam tylko w tajemnicy, że smakuje jeszcze lepiej niż wygląda :)


Zanim przejdę do przepisu, w ramach dygresji zadam pytanie niestety chyba retoryczne, a mianowice: dlaczego zawsze mam ochotę na to co akurat jest drogie? No dlaczego? :( :P Maliny, jabłka, gruszki pycha prawda, ale ja bym zjadła jagody albo z innej beczki - kurki - milion złotych za kilogram... Niestety to tyczy się nie tylko produktów spożywczych... Wszędzie przeceny, wszędzie wyprzedaże, ale te wszystkie ubrania, które jeszcze niedawno tak mi się podobały, gdzieś zniknęły, w sklepach przy tańszych ciuchach dzikie tłumy (boje się ich troche...), a mnie się nic już nie podoba. Ale zaraz... Co tam wisi? Tam gdzie nikt nie chodzi, bo to nowa kolekcja w regularnych cenach? Ale piękne! 
Brak mi słów... :P

A teraz wracamy do obiadu :)


Składniki na spód:
250 g mąki pełnoziarnistej
1 jajko
120 g masła
1/2 łyżeczki cukru (na zdjęciu zapomniałam :( )
1 płaska łyżeczka soli
2 łyżki wody

Składniki na wypełnienie:
ok. 2 szklanek wymytych i oczyszczonych kurek (małe zostawiamy w całości, duże można pokroić)
1 średnia pierś z kurczaka
1 cebula pokrojona w kostkę
3-4 małe lub 1-2 duże pomidory
200 g śmietany 12% lub więcej
1 jajko
100 g koziego sera (pokrojonego w kostkę lub startego)
40 g startego parmezanu
posiekany pęczek pietruszki
rozmaryn
sól
pieprz

Wszystkie składniki na spód umieszczamy w misce: mąkę (przesianą), jajko, masło, cukier, sól i wodę. Zagniatamy ciasto, owijamy je w folię spożywczą i chłodzimy w lodówce prze 30 min.

Formę o średnicy 23-25 cm. smarujemy delikatnie masłem i posypujemy mąką. Tak przygotowaną blaszkę wylepiamy cienko schłodzonym ciastem (brzeg na min 3 cm.)
Nakłuwamy ciasto widelcem, przykrywamy papierem do pieczenia i obciążamy grochem/fasolą.
Wstawiamy. do nagrzanego do 180°C piekarnika na 10 min.

W tym czasie przygotowujemy wypełnienie.
Kurczaka kroimy w kostkę i doprawiamy solą, pieprzem i rozmarynem. Na patelni rozgrzewamy olej rzepakowy i podsmażamy mięso przez 2 minutki podsmażamy mięso. Zdejmujemy z patelni i odstawiamy na chwilę. Na tę samą patelnie wrzucamy umyte i oczyszczone kurki i podsmażamy parę minut aż zmiękną. Kurki mogą puścić wodę, ale nie trzeba ich w niej dusić tak długo aż się zredukuje (szkoda czasu, a i tak już po paru minutach będą miękkie) i można ją odlać. Jak już kurki będą miękkie dodajemy pokrojoną cebulę, kurczaka i pietruszkę (troszkę pietruszki warto zostawić do przybrania). Podsmażamy aż cebula się zeszkli.
W misce mieszamy śmietanę, jajko, ser kozi i parmezan. Następnie dodajemy do niej, zawartość patelni, doprawiamy solą, pieprzem i dużą ilością rozmarynu.

Na podpieczonym spodzie układamy pokrojone w plasterki pomidory i wylewamy przygotowaną masę śmietanowo-kurkową.

Zapiekamy w nagrzanym do 180°C piekarniku przez 15-20 min. aż masa się zetnie, a ser zrumieni.

Przed podaniem posypujemy jeszcze odłożoną pietruszką.
Jest pyszna zarówno na ciepło jak i na zimno.

Smacznego! :)








a soundtrack z przymrużeniem oka: Kury - Chryzantemy złociste :)

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam tarty,
    ta wygląda prze pięknie!;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł na tarte . Co do rzeczy drogich mam tak samo oglądam np gazetki z kosmetykami lub butami i podobają mi się te o najwyższych cenach w sklepie ciągnie mnie do drogich ciuszków:(

    OdpowiedzUsuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*