niedziela, 28 kwietnia 2013

Wiosennie: waniliowe babeczki z dżemem morelowym


Wiosna, wiosna :) Nawet cupcakes są teraz bardziej wiosenne - śmietankowe wypełnione dżemem morelowym i udekorowane kremem z serka mascarpone (przepis na krem tu - klik) Babeczki są bardzo delikatne, nie za słodkie i ślicznie wyglądają. :)
Przepis na śmietankowe babeczki pochodzi ze strony Moje Wypieki, jest świetny, prosty i traktowany przeze mnie jako podstawową bazę pod wszelkiego rodzaju cupcakes.


Składniki:
130 g. masła
2 jajka
3/4 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru (najlepiej drobnego do wypieków)
2 łyżki mleka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenie
2 łyżeczki aromaty waniliowego

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Masło utrzeć w mikserze na puszystą i jasną masę. Dodać cukier dalej ucierając. Wbijać kolejno jajka, miksując do połączenia się składników. Dodać suche składniki: mąkę, proszek oraz mleko i aromat waniliowy. Wszystko wymieszać szpatułką.

Foremki do muffinek wyłożyć papilotkami.Ciasto rozdzielić pomiędzy papilotki. W każdej porcji najpierw nałożyć połowę ciasta, dodać łyżeczkę dżemu morelowego i przykryć je resztą ciasta.




Piec w temperaturze 190°C przez ok 20-25 min.

Po wyjęciu z piekarnika, wystudzić i udekorować kremem z serka mascarpone - przepis na krem



Do tych babeczek użyłam galaretki agrestowej, która ma lekko zielony kolor i nadaje masie kremowej delikatny posmak agrestu oraz dodałam troszkę zielonego barwnika spożywczego. 






2 komentarze:

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*