wtorek, 2 kwietnia 2013

Orzeźwiający koktajl malinowo-bananowo-trrrruskawkowy :)



Nie wiem jak Wy, ale ja po świętach czuje się jak średniej wielkości hipopotam :) Ilość pyszności pochłanianych przeze mnie na godzinę była tak ogromna, że przez najbliższy tydzień (albo i dwa :P ) bez żalu będę żywiła się samymi owocami i warzywami w najróżniejszej postaci: od zup kremów po koktajle i zapiekanki.

Dzisiaj postawiłam na orzeźwiający koktajl owocowy. Przygotowanie zajmuje chwilkę, jest niesamowicie proste i dla mnie może ze spokojem stanowić pełnowartościowy posiłek.




Do koktajli zazwyczaj używam tego co akurat mam pod ręką. Nie trzeba specjalnie kombinować.
Jeśli mogę wybieram mrożone owoce - po pierwsze poza sezonem mrożonki są dużo bardziej wartościowe niż "plastikowe" i "bezsmakowe" "świeże" owoce (już ta ilość cudzysłowów w jednym zdaniu jest przerażająca :P ), po drugie jeśli tak jak ja wolicie koktajle na zimno, mrożone owoce pozwolą wam osiągnąć ten efekt szybko i bez niepotrzebnego rozwadniania koktajlu. 
Żeby było zdrowiej biały cukier zastępuje brązowym - ale to jest również kwestia smaku, bo nie każdy lubi taki zamiennik.

Ja dzisiaj zmieszałam ok. 1-1,5 szklanki mrożonych malin, 1-1,5 szklanki mrożonych truskawek, 2 banany, 3 łyżki brązowego cukru i 2 szklanki mleka. Do zmiksowanych już owoców dodałam jedno kiwi pokrojone w "trójkąciki".
Pyyyychotka! :) Czasami tak niewiele potrzeba do szczęścia...

Jeżeli używasz świeżych owoców do osiągnięcia tej samej konsystencji możesz dodać mniejszą ilość mleka lub zastąpić je jogurtem naturalnym. Używając mrożonych owoców przy mniejszej ilości mleka wyjdą nam prawie lody :) 

We czwartek zapraszam na Crumble owocowe. Już mi ślinka cieknie :)







4 komentarze:

  1. zgadzam się z Tobą jak mało potrzeba do szczęścia :) a koktajl super sprawa ! :) sama bardzo lubię zrobiłaś mi smaku na maliny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie i zobaczymy ..;/ znów pycha jak przyjedziesz na liście masz następną rzecz do zrobienia : babki z oreo + kkkkkkoktajjjl xd i to już ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm pychotka ♥
    obserwuję i zdecydowanie wrócę tutaj jeszcze nie raz ;) Świetny blog ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Zapraszam i również będę zaglądać do Was ;)

      Usuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*