środa, 27 marca 2013

Wielkanocne ciasteczka śmietankowo-kakaowe



Co prawda zaspy śniegu za oknem sugerują, iż powinniśmy raczej piec korzenne pierniczki, niż szykować święconkę, ale co tam! Dzisiaj w roli głównej kruche ciasteczka o śmietankowo-kakaowym smaku. Przepis (jak zwykle u mnie;) niesamowicie wręcz prosty.
Natomiast najtrudniejsze jest samo ozdabianie ciasteczek.. Ja na ich ozdobienie miałam jakieś pół godziny i nagle okazało się, że wszystkie pomysły jakie miałam gdzieś mi uleciały... :( Stosunkowo prosty wielkanocny motyw nasuwał mi tylko banalne rozwiązania. Tylko w zasadzie, kto powiedział, że rzeczy banalne nie mogą być ładne? :) Tak czy inaczej musicie mi wybaczyć, że nie są to misterne dzieła sztuki zdobniczej, a zajęczy John Rambo był tego dnia szczytem moich artystycznych możliwości. :)


Składniki:
125 g. masła
125 g. drobnego cukru do wypieków
1 łyżeczka olejku śmietankowego
175 g. mąki pszennej
1 łyżka kakao
2 jajka




Masło ucieramy z cukrem i olejkiem śmietankowym Dodajemy mąkę, kakao, 1 jajko oraz żółtko (białko z drugiego jajka wykorzystamy później do lukru) i wyrabiamy, aż powstanie piękna kula ciasta :) Następnie krótko zagniatamy, zawijamy w folie i  wkładamy do lodówki na ok 30 min. Po wyjęciu z lodówki ciasto wałkujemy na grubość ok. 1 cm. Foremkami wykrawamy ciasteczka.








Pieczemy w rozgrzanym wcześniej do 180°C piekarnik przez ok 10 - 12 min.


Po ostygnięciu dekorujemy ciasteczka lukrem.

Lukier przygotowujemy mieszając białko jajka z
cukrem pudrem do uzyskania gęstej białej masy.
 Lukier białkowy jest trwalszy i bardziej plastyczny
 od tego zrobionego z połączenia cukru pudru i wody.
 Do lukru  można dodać kolorowe barwniki.
Tak uzbrojonym należy czym prędzej zabrać się do
ozdabiania ciasteczek ;)







6 komentarzy:

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*